Kokios yra dviračių dalys

dviraciu-dalysDviratį sudaro: sėdynė, sėdynės iškyša, užveržimo –iedas, galiniai stabdžiai, sėdynės vamzdis, galinė šakė. Žvaigždė, kasetė, apatinė šakė, galinis perjungėjas, ratukas, grandinė. Viršutinis vamzdis, galinė pavarų rankenėlė, priekinė pavarų rankenėlė. Vairo iškyša, vairas, vairo kolonėlė, priekinis vamzdis, stabdžių rankenėlės, priekiniai stabdžiai, ventilis. Apatinis vamzdis, šakė. Stebulė, padanga, ratlankis, stipinas. Pedalas, švaistiklis, priekinė žvaigždė, priekinis žvaigždžių blokas, centrinė ašis, priekinis perjungėjas.

 

Vairų rūšys

 

Vairų gali būti įvairių. Tai platus ir tiesus vairas, jį patogu tvirtai suimti ir tiksliai valdyti dviratį važiuojant per kliūtis. Jis naudojamas kalnų dviračiuose, hibriduose, fitnesuose. Tiesus vairas gali turėti papildomus ragus, nes važiuojant per stambias kliūtis nulaikyti vairą reikia ddielės jėgos. Dar iš dviračio dalių yra aukštas ir lenktas atgal vairas, jį patogu pasiekti sėdint tiesiai, nesusilenkus. Dėl rankenų kampo dviratį patogu naudoti netgi viena ranka. Naudojamas miesto ir pramoginiuose dviračiuose.

 

Platus, horizontaliai riestas vairas peteliškės formos. Ant jo yra daug padėčių rankoms, kad ilgai važiuojant nenuvargintų, ir daug erdvės kelionės priedams tvirtinti. Jis yra naudojamas turistiniuose dviračiuose. Taip pat yra siauras, vertikaliai riestas žemyn vairas, avino ragų formos, ant jo yra daug padėčių laikyti rankoms. Jis naudojamas plentiniuose dviračiuose.  Aukštas ir tiesus vairas turi papildomą sutvirtinamąjį vamzdį, kuriuo galima tiksliai valdyti dviratį atliekant triukus. Naudojamas BMX dviračiuose.

 

Siauras ir riestas į priekį vairas, jaučio ragų formos. Už jo patogu laikytis sportuojant didele jėga. Jis yra naudojamas trenkiniuose dviračiuose. Aerodinaminis vairas yra išsikišęs toli į priekį, netgi yra pagalvėlės alkūnėms atremti. Patogus sėdint pasilenkus žemai, beveik horizontaliai. Naudojamas atskiro starto ir triatlono dviračiuose.

 

Vairo iškyša

 

Kitos dviračio dalys yra vairo iškyša. Srieginė vairo iškyša nors pati ir neturėjo sriegio, tačiau buvo naudojama su sriegine vairo kolonėle. Skirtingo dydžio dviračių modeliams buvo gaminamos skirtingo dydžio šakės bei vairo iškyšos. Jos turėdavo atitikti vieną kitą. Dabar tokių vairo iškyšų beveik nebeliko. Srieginę vairo iškyšą pakeisti būdavo sudėtinga, todėl buvo gaminama reguliuojama srieginė vairo iškyša. Ją galima aprikti kai kuriuose pigiuose dviračiuose.

 

Taip pat dar viena dviračio dalis – naujoviška besriegė vairo iškyša naudojama su besriege vairo kolonėle, kuri prie šakės prisitvirtina be sriegio. Ši vairo iškyša yra universali, ji gaminama vienodo dydžio, bet tinka visų dydžių dviračiams. Ji visiškai išstūmė srieginę vairo iškyšą.

 

Vairo kolonėlė – nepamainoma dviračio dalis

 

Yra dviejų tipų vairo kolonėlės. Tai senoviška srieginė vairo kolonėlė, kuri buvo prisukama prie šakės sriegio. Ji sujungdavo šakę su vairo iškyša, kurių dydžiai turėdavo atitikti. Didesniems dviračiams turėjo būti gaminamos didesnės šakės ir didesnės vairo iškyšos, mažesniems – mažesnės. Taip pat naujesnė bestiegė vairo kolonėlė kuri prie šakės pritvritinama be sriegio. Su ja šakės ir vairo iškyšos gali būti vienodo dydžio ir dideliems ir mažiems dviračiams. Idomu tai, kad besriegės vairo kolonėlės nukonkuravo sriegines.

 

Dviračių sėdynės

 

Sėdynės taip pat yra dviejų rūšių. Tai plati sėdynė naudojama dviračiuose, kurių sėdėsena statmena. Juose dviratininko svoris beveik visas remiasi į sėdynę. Ir siaura sėdynė naudojama sportiniuose dviračiuose, kuriuose didelė dviratininko svorio dalis remiasi ne į sėdynę, o į pedalus.

 

Svarbi dviračio dalis – sędynės iškyša

 

Išskiriamos keturių rušių sėdynės. Tai reguliuojama sėdynės iškyša skirta sėdynei pritvirtinti ir jos aukščiuo bei padėčiai reguliuoti. Tai yra pati populiariausia sėdynės iškyša. Antra rūšis: paprasta sėdynės iškyša skirta sėdynės aukščiui reguliuoti. Sėdynės padėtį reguliuoja atskira papildoma dalis. Ją naudoja pačiuose paprasčiausiuose dviračiuose. Trečia rūšis: amortizuojanti sėdynės iškyša naudojama sportiniuose varžybų dviračiuose.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *