Dviračių grandinės
Dviratis egzistuoja apie šimtą metų. Tačiau per šį laiką jis labai stipriai nepasikeitė. Pati didžiausia dviračių revoliucija tapo pneumatinės padangos išradimas ir žinoma grandinės atsiradimas. Anksčiau dviračio rato dydis buvo apie pusantro metro, tačiau kai atsirado dviračių grandinės dviračių ratų dydžiai tapo ženkliai mažesni, sumažėjo svoris, o greitis ir saugumas išaugo. Šiuolaikiški dviračiai kiekvienais metais įgauna vis šiuolaikiškesnes formas, turi patogias sėdynes ir vairus, tačiau jokiu būdu neverta pamiršti grandinių. Juk be dviračio išvaizdos taip pat reikia atkreipti dėmesį ir į mechanizmus, kurie jį priverčia judėti. Dviračių grandinės tai yra labai svarbi važiuoklės dalis. Labai dažnai nekokybiška grandinė tampa labai didele problema, ypatingai tuo atveju, kai gedimas nutiko netikėtai, o reikiamų įrankių šalia nėra. Taigi reikia išsiaiškinti ką daryti, kad ji vėliau sukeltu kaip galima mažiau problemų. Pagrindinis grandinių skirtumas yra jų plotis. Šiuolaikiškos grandinės yra siauresnės. Viena iš priežasčių kodėl pakankamai dažnai susidėvi grandinės tai yra didelis žvaigždučių. kiekis. Naujos grandinės įgauna apvalią formą, tai suteikia galimybę geriau išlinkti, kai važiuoja dviratis. Tai pavarų perjungimą ir grandinės funkcionavimą paverčia geresniu, na ir žinoma daro gerą įtaką tepalų įsisavinimui. Grandinės plotis tai yra svarbi detalė, kuo daugiau žvaigždučių tuo platesnę reikės atlikti movą, kadangi priešingu atveju ratai gali prarasti tvirtumą ir gali sukelti neišvengiamas pasekmes, tačiau ji neturi būti ir labai plati.
Kai yra mažinamas atstumas tarp žvaigždžių, kai yra mažinamas jų storis, tokiu atveju atsiranda nauja galimybė padidinti jų pavarų skaičių. Kuo daugiau žvaigždučių yra kasetėje, tuo siauresnė turi būti grandinė, kuri yra naudojama. Jei dviračių grandinės yra apskaičiuotos 10-9 pavaroms tokiu atveju jos ten ir turi būti montuojamos. Standartiniai grandinių žingsniai yra pusės colio. Dviračių grandinės nėra skirstomos į grandines, jas naudoja kalnų, plentiniai, bei sprintui pritaikyti dviračiai. Tačiau skirtingų grandinių praeinamumas ženkliai skiriasi. Kalnų dviračiams pritaikytos grandinės tarnauja trumpiau, jos susidėvi greičiau, kadangi ant jų greičiau kaupiasi nešvarumai. Taip pat kalnų dviračiai išlaiko didelį krūvį. Medžiagos iš kurių yra gaminamos grandinė yra termiškai arba chemiškai apdorotos, tai daro įtaką jų atsparumui, susidėvėjimo lygiui, tvirtumui ir svoriui. Spalva taip pat gali padėti nustatyti grandinės kokybę. Pilka spalva yra būdinga aukštos klasės grandinėms, balta vidutinės klasės grandinėm, o štai geltona arba tamsi spalva yra žemo klasės grandinių savybė. Grandinė susidėvi greičiau nei žvaigždės, jei jos nebus laiku keičiamos tokiu atveju jo suvalgys ir kasetes. Taigi tada jums reikės pirkti ne tik naują grandinę, tačiau visą sistemą. Todėl labai svarbi akimirka yra laiku atliekamas grandinės keitimas.
Nustatyti tinkamą akimirką kada turi būti keičiamos dviračių grandinės galima išmatuojant grandinę ir nustatant ar ji yra labai ištempta. Tai galima padaryti grandinę išmatuojant liniuote. Grandinė jums tarnaus ilgiau jei bus laiku atliekamas jos sutepimas ir valymas. Išplauti arba bent jau išvalyti grandinę reikia po kiekvieno važiavimo. Išvalyti grandinę jos nenuimant gali padėti speciali mašina, tačiau jei jūs neturite tokios priemonės turėtų būti naudojamas šepetukas. Taip pat jūs galite nuimti grandinę ir ją įmesti į tirpiklį. Be to, galima surasti atskirai keičiamą grandį, kuri nereikalaus įrankių. Tai suteiks galimybę gaišti mažiau jėgų ir nervų aiškinantis kaip geriau išrinkti savo dviratį, kad jis nebūtų sugadintas.