Statybinės atliekos

3 Statybinių atliekų sudėtis ir kiekybinis įvertinimas

Sunku pateikti tikslius statybinių atliekų, susidariusių tipiškoje statybvietėje, skaičių, tačiau manoma, kad tai sudaro net 30% viso statybinių medžiagų, pristatytų į statybvietę, svorio. 2003 m. Susidarė apie 170 mln. Tonų statybinių ir griovimo atliekų, iš kurių 48% buvo panaudota. Statybinių atliekų susidarymas buvo susietas su suprojektuotų įrenginių grindų plotu, nurodant, kad daugumoje JAV esančių pastatų sukuriama nuo 20 iki 30 kg m2. ES kasmet susidaro daugiau nei 450 milijonų tonų statybinių ir griovimo atliekų, o tai sudaro didžiausią atliekų srautą kiekybiškai, išskyrus kasybos ir ūkio atliekas. Šiuo metu 75% statybinių ir griovimo atliekų ES yra sąvartynuose, nors tokiose šalyse kaip Vokietija ir Nyderlandai išimtinai pasiekta daugiau kaip 80% perdirbimo normų. Jungtinėje Karalystėje statybinių atliekų šalinimas sudaro daugiau kaip 50% viso sąvartyno kiekio. Be to, Guthrie ir kt. pranešė, kad mažiausiai 10% visų į JK statybvietes pristatytų medžiagų yra švaistomos dėl žalos, praradimo ir per didelio užsakymo. Tačiau Fishbein apskaičiavo, kad ši suma sudaro net 30% viso statybinėms medžiagoms pristatytų statybinių medžiagų svorio. Honkonge 38% kietųjų atliekų susidaro iš statybos pramonės, o 2006 m. Apie 40% turimų sąvartynų pajėgumų buvo panaudota statybinėms atliekoms tvarkyti. Be to, Bossinkas ir Brouwersas atskleidė, kad Nyderlanduose kiekviena statybinė medžiaga susidaro nuo 1 iki 10% atliekų nuo perkamo kiekio, todėl vidutiniškai 9% perkamų medžiagų tampa atliekomis. Pinto ir Agopyan toliau pranešė, kad Brazilijoje statybų projekto atliekų kiekis sudaro 20–30% visos statybinių medžiagų masės.trash-bin

 

Pagal svorį plytų mūras ir betonas statybų sektoriuje turi didžiausią perdirbimo potencialą. Tai patvirtino išsamaus tyrimo, atlikto visose JAV, Jungtinėje Karalystėje, Kinijoje, Brazilijoje, Korėjoje ir Honkonge, išvados, kuriose buvo lyginamos statybinių atliekų rūšys ir kiekiai šiose šalyse. Tačiau atliekų vietoje rūšys ir sudėtis labai skiriasi, atsižvelgiant į naudojamus statybos metodus. Pvz., „Jei bus imami iš anksto išlieti betoniniai elementai, bus labai mažai šalinamų betono atliekų ir medienos formų“. Statybų ir griovimo atliekas suskirstė į tris kategorijas: medžiagos, kurios (1) yra potencialiai vertingos statyboje ir lengvai pakartotinai naudojamos / perdirbamos, įskaitant betoną, akmens mūrą, plytas, plyteles / vamzdžius, asfaltą ir gruntą; 2) kurių negalima tiesiogiai perdirbti, tačiau jie gali būti perdirbami kitur, įskaitant medieną, stiklą, popierių, plastiką, aliejų ir metalą, ir 3) nėra lengvai perdirbami arba kelia ypatingų problemų, įskaitant chemines medžiagas (t.y. dažus, tirpiklius), asbesto, gipso, vandens ir vandeniniai tirpalai ir kt. nustatytos septynios skirtingos atliekų rūšys: plytos, kaladėlės ir skiedinys (33%); mediena (27%); pakuotė (18%), sausas pamušalas (10%); metalai (3%); specialiųjų atliekų (1%) ir kitų atliekų 10%.

Statybos ir griovimo atliekos

Statybos ir griovimo atliekos susideda iš šiukšlių, susidarančių statant, atnaujinant ir griaunant tiltus, kelius ir pastatus. Statybos pramonė vaidina svarbų vaidmenį tvariai vystant miestų teritorijas. Siekiant tvarios statybos, didžiausias klausimas yra atliekų tvarkymas, nes statybų pramonei reikia daugiau natūralių šaltinių ir energijos. Pagrindinės statybinės atliekos yra stiklas, plastikas, mediena ir plienas, skiedinio perteklius, betono perteklius, plytų plytos, žaliosios atliekos (žolė, krūmai) ir iškastas gruntas. Didėjant urbanizacijai, statybinės ir griovimo atliekos turi daug šalutinių poveikių, tokių kaip aplinkos degradacija. Šiukšlių kiekis mieste vis dar nežinomas. Senas posakis „tu negali patobulinti to, ko negali išmatuoti“ yra šiukšlių atveju. Griovimas sudaro 90%, o statyba – tik 10% viso šiukšlių.

Atliekų tvarkymas yra viena iš labiau vertinamų pramonės šakų. Daugumoje pasaulio šalių tereikia užpildyti savo krepšius šiukšliadėžėmis ir palikti juos ant kelkraščio, kad juos pasiimtų šiukšliadėžės. Tada šie vyrai labai anksti ryte važiuoja savo sunkvežimiais pasiimti šiukšlių ir jas išmesti. Štai kur baigiasi daugelio žmonių žinios apie atliekų tvarkymo pramonę.

Šiukšlių tvarkymo paslaugos Vilniuje : čia.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *