Kai kurie vairuotojai tik pamatę BMW ženklą pradeda šypsotis. Kitus vien tas raidžių derinys verčia pagalvoti: „Na, bus bėdų…“ Tačiau daugiausia diskusijų, ginčų ir net konfliktų meistrų garažuose kelia ne dizainas ar važiuoklė, o būtent – varikliai.
Ar verta bijoti? O gal atvirkščiai – tiesiog žinoti, kurie modeliai kelia rūpesčių, o kurie tinka ilgoms kelionėms be jokios panikos? Pasikalbėjom su meistrais, kurie per rankas praleido ne vieną šimtą BMW. Ir jie turi ką pasakyti.
Ką sako apie BMW E87 variklius tie, kurie juos remontuoja
Jeigu kada nors turėjai ar svarsčiau BMW E87, turbūt žinai – jis atrodo kukliai, bet po kapotu slepia daugiau nei tikėtumeisi. Nors šis modelis dažnai laikomas patikimu miesto draugu, tam tikri benzininiai varikliai iš šio modelio kartos neretai sukelia galvos skausmą.
Meistras Tadas iš Kauno prisimena atvejį, kai klientas vos po 2 savaičių nuo pirkimo pas jį grįžo su degančia „Check engine“ lempute. Priežastis – grandinė išsitampė, o tai E87 serijai – labai dažna istorija. Tačiau kai variklis tvarkingas, tepalai keičiami laiku – šis modelis gali važiuoti dešimtis tūkstančių be jokio garso ar problemos.
BMW F11: dvi stovyklos – viena myli, kita keikia
BMW F11 – tas automobilis, kuris traukia žvilgsnius. Ypač jei stovi ant gražių ratlankių ir turi „švariai veikiantį“ automatinį dėžę. Bet kaip ir bet kuris gražuolis, jis reikalauja daugiau nei tik nupoliruoto kapoto.
Dizelių gerbėjai žino, kad F11 su 3.0 varikliu – malonumas vairuoti, tačiau variklis M57 ir N57, ypač su didesne rida, dažnai iškelia klausimų apie turbinas, įsiurbimo kolektorius ar EGR vožtuvus. Negana to, ilgesnės kelionės su tokiu automobiliu gali tapti loterija, jei laiku nesutvarkytas DPF ar nesandari vakuuminė sistema.
Bet štai meistras iš Vilniaus dalijosi istorija, kaip klientas F11 su 400 000 km rida atvažiavo tik su vienu prašymu – pakeisti tepalus. Ir variklis veikė taip tyliai, kad pagalvotum – jis naujesnis nei pats automobilis.
Kai renkiesi BMW – pasikliauk ne tik širdimi
Visi mes norim automobilio, kuris važiuoja, atrodo solidžiai ir nesikankina kiekvieną kartą užvedus. BMW turi potencialo visa tai duoti, bet tik tuo atveju, jei žinai, ką perki.
Buvęs BMW E87 savininkas pasakojo, kad prieš pirkdamas tikrino automobilį tik išoriškai. Po savaitės jam teko keisti visą aušinimo sistemą, kuri jau seniai buvo pasidavusi. Šiandien jis juokauja, kad išmoko klausyti ne tik variklio, bet ir meistro.
Jei nori pirkti BMW ir nežinai, nuo ko pradėti – geriausia pradžia yra patikima dalių bazė. Tokia kaip Srotas24.lt, kur gali rasti ne tik variklio detales, bet ir viską, kas reikalinga automobiliui paruošti tikram gyvenimui, o ne tik gražiai nuotraukai.
Ką sako meistrai?
Paklausus, kuris BMW variklis yra jų favoritas, atsakymai skiriasi. Vieni renkasi M54 dėl paprastumo, kiti sako, kad N47 – bėda be galo. Tačiau visi sutarė dėl vieno: svarbu ne koks variklis, o kiek dėmesio jam skiri. Ir nesvarbu, ar tai būtų E87, ar F11 – tikrinti, klausyti, ir rūpintis – geriausia garantija, kad automobilis nepaliks šalikelėj.